Wat te posten op LinkedIn? Hier zijn 23 contentideeën voor 2023
LinkedIn is niet alleen een sociaal netwerk voor professionals, maar heeft zich ontwikkeld tot een platform voor sociale verkoop, talentwerving, merkbereik en nog veel meer. Het succes op dit platform hangt echter grotendeels af van de inhoud die we op LinkedIn posten. Bent u niet zeker van wat u op LinkedIn moet posten? We hebben 23 LinkedIn content ideeën voor u om te starten in 2023.
Hoe krijg je aandacht op LinkedIn?
LinkedIn is een krachtig kanaal om een publiek op te bouwen en uw netwerk te laten groeien. Wanneer u deze twee combineert, kunt u veel geweldige kansen ontgrendelen om leads te genereren, uw carrière te bevorderen en uw merk te versterken. Maar dat alles berust op het krijgen van aandacht op LinkedIn.
Geweldige LinkedIn berichten zullen lezers achterlaten met kennis, tips, ideeën en informatie die ze direct kunnen toepassen. Als een lezer uw bericht nuttig vindt, zullen ze het delen zodat andere mensen het kunnen zien.
Daarnaast kunt u ook uw persoonlijkere kant belichten. Mensen resoneren met authenticiteit, dus ze zullen het respecteren als ze af en toe emotie zien.
Voorbeelden: De beste content voor LinkedIn in 2023
Hieronder vindt u enkele van de beste LinkedIn berichten die laten zien wat te delen om opgemerkt te worden door uw netwerk en bredere publiek.
Verbinding maken met de zorgen van uw publiek
Vandaag de dag zitten we in een recessie en veel professionals maken zich zorgen over hun carrière. In dit LinkedIn bericht sprak onze eigen Ari Hoffman (VP van Customer Marketing en Advocacy) dit probleem aan. Hij bracht ook veel unieke ideeën en tips om lezers te helpen navigeren door de moeilijke tijden en te blijven bloeien.
Deel uw succes
Mensen op LinkedIn houden ervan om hun vrienden en collega’s te zien slagen. Dus, wanneer u zich bij een nieuwe werkplek aansluit, een promotie krijgt of een prijs wint, post het dan!
Help uw collega’s
Steeds meer is LinkedIn een hechte gemeenschap tussen professionals geworden. Zelfs als we iemand niet direct kennen, willen we helpen waar we kunnen. Dus, als uw collega experts wil interviewen, deel hun bericht dan en krijg meer ogen op het verzoek.
19 Meer LinkedIn Content Ideeën in 2023
De volgende LinkedIn bericht voorbeelden en stijlen zullen u helpen een geweldige mix voor uw LinkedIn profiel op te bouwen.
1. Creëer originele, uitgebreide content
Een algemene vuistregel voor het stimuleren van LinkedIn bereik en betrokkenheid is om mensen op het platform iets waardevols te bieden. Dus, uitgebreide content zou niet uw doel op zichzelf moeten zijn, maar een manier om waarde te creëren voor uw publiek.
2. Inspirerende citaten
Inspirerende citaten kunnen heel goed werken op LinkedIn, vooral als ze betrekking hebben op zaken als leiderschap, succes, innovatie en doorzettingsvermogen. Zorg ervoor dat je de bron van het citaat noemt!
3. Vraag om advies of feedback
Vraag je netwerk om advies of feedback over iets waar je aan werkt. Dit kan zowel een gesprek op gang brengen als waardevolle inzichten opleveren.
4. Vacatures
Als je op zoek bent naar nieuwe teamleden, post dan de vacature op LinkedIn. Dit is een geweldige manier om de aandacht te trekken van gekwalificeerde professionals in je netwerk.
5. Deel interessante artikelen of blogposts
Als je een artikel of blogpost tegenkomt die waardevol kan zijn voor je netwerk, deel deze dan. Zorg ervoor dat je een korte samenvatting of je gedachten over het stuk toevoegt om de betrokkenheid te stimuleren.
6. Promoot evenementen
Als je een evenement organiseert, zorg er dan voor dat je het op LinkedIn promoot. Dit is een geweldige manier om het bereik van je evenement te vergroten.
7. Bedrijfsupdates
Deel belangrijke updates over je bedrijf. Dit kan alles zijn, van productlanceringen tot teamuitbreidingen en mijlpalen.
8. Laat je team zien
Mensen houden ervan om te zien wie er achter een bedrijf zit. Post foto’s van je teamleden of deel hun successen.
9. Deel industriële trends
Help je netwerk op de hoogte te blijven door trends, nieuws en ontwikkelingen in je industrie te delen.
10. Publiceer casestudy’s
Casestudy’s zijn een effectieve manier om te laten zien hoe je bedrijf waarde toevoegt. Ze bieden ook waardevolle inzichten die anderen in je industrie kunnen helpen.
11. Deel klanttestimonials
Heb je geweldige feedback van klanten gekregen? Deel het! Dit verhoogt je geloofwaardigheid en laat zien dat je klanten tevreden zijn met je product of dienst.
12. Bedank je klanten
Een eenvoudige ‘dankjewel’ kan een lange weg gaan. Bedank je klanten voor hun steun en loyaliteit.
13. Geef inzicht in je dagelijkse werk
Geef mensen een kijkje achter de schermen van je werk. Dit kan een tour door je kantoor zijn, een dag in het leven van een medewerker, of het proces van een project waar je aan werkt.
14. Deel belangrijke lessen die je hebt geleerd
Heb je onlangs een belangrijke les geleerd in je carrière of leven? Deel het met je netwerk.
15. Herdenk belangrijke datums
Denk aan verjaardagen van het bedrijf, jubilea van het team, of andere belangrijke datums in de geschiedenis van je bedrijf.
16. Publiceer videocontent
Videocontent wordt steeds populairder op LinkedIn. Het kan een effectieve manier zijn om een verhaal te vertellen of een boodschap over te brengen.
Door deze soorten content te delen, kun je de betrokkenheid op LinkedIn verhogen en een sterk netwerk opbouwen. Experimenteer met verschillende soorten content en kijk wat het beste werkt voor jou en je publiek. Succes!