Hoe u hashtags op LinkedIn gebruikt: een uitgebreide stap-voor-stap gids
LinkedIn en hashtags: Een krachtige combinatie
LinkedIn bestaat al sinds 2003, maar heeft pas in 2016 de kracht van klikbare hashtags ontdekt. Hoewel andere sociale mediaplatforms zoals Twitter en Instagram al jarenlang het gebruik van hashtags aanmoedigen, heeft LinkedIn recent pas deze krachtige tool volledig omarmd. Maar hoe werken hashtags op LinkedIn? Hoe voegt u ze toe aan uw statusupdates, gepubliceerde artikelen en bedrijfspagina? We leggen het allemaal uit in deze gedetailleerde handleiding.
Het gebruik van Hashtags in uw LinkedIn Status Updates
Er zijn verschillende manieren om hashtags toe te voegen aan uw statusupdates op LinkedIn. Zo kunt u eenvoudigweg het hekje (#) typen gevolgd door een woord of zin. LinkedIn zal automatisch suggesties voor hashtags geven op basis van wat op dat moment trending en populair is. U kunt ook op de knop “Hashtag toevoegen” klikken, die zich linksonder in het veld bevindt. Bovendien kunt u een van de gerelateerde hashtags selecteren die naast de knop “Hashtag toevoegen” staan. Het is belangrijk om geen spaties of symbolen in uw hashtags te plaatsen, aangezien deze dan niet meer klikbaar zijn.
Het gebruik van Hashtags in uw LinkedIn Artikelen
Gebruikers kunnen momenteel geen klikbare hashtags toevoegen in de hoofdtekst van hun op LinkedIn gepubliceerde artikelen. Ze kunnen echter wel ontdekt worden door hashtags toe te voegen aan het beschrijvingsvak van het artikel.
Het gebruik van Hashtags op uw Bedrijfspagina
Als u een bedrijfspagina op LinkedIn heeft, kunt u deze associëren met relevante hashtags. Hiermee plaatst u zich midden in de gesprekken rondom deze hashtags en kunt u verbinding maken met relevante doelgroepen. Hier zijn de stappen om ze toe te voegen:
- Begin op de startpagina van uw bedrijfspagina.
- Klik op de “Toevoegen” knop, die zich aan de onderkant rechts onder “Hashtags” bevindt.
- Een kleiner venster zal zich openen. Klik op “Een hashtag toevoegen” en selecteer maximaal drie hashtags.
Gefeliciteerd, u bent klaar! Hashtags zijn een geweldige manier om doelgroepen buiten uw directe connecties op LinkedIn te bereiken.
Voordelen van het gebruik van LinkedIn Hashtags
Stel, u heeft slechts 200 connecties op LinkedIn. U publiceert een artikel over SEO en gebruikt geen hashtags. Voor een substantiële impact moet u veel betrokkenheid bij het bericht hebben van tweede- en derdegraads connecties. Waarom zou u uw inhoud dergelijke beperkingen opleggen? Door hashtags te gebruiken, maximaliseert u het bereik van uw bericht. Als de hashtag SEO bijvoorbeeld 100.000 volgers heeft en u gebruikt deze, kan de betrokkenheid bij uw bericht gemakkelijk verdrievoudigen.
Veelvoorkomende fouten bij het gebruik van LinkedIn Hashtags
Het is belangrijk om niet te overdrijven met hashtags. Pete Davies, voormalig senior director of product management bij LinkedIn, raadt aan om niet meer dan drie hashtags te gebruiken. Dit zou voldoende moeten zijn om de belangrijkste trefwoorden te targeten zonder spammy over te komen. Een andere veelgemaakte fout is het alleen gebruiken van populaire hashtags. Uw content kan dan verloren gaan tussen de massa. Gebruik in plaats daarvan een mix van niche en brede hashtags voor de perfecte balans.
Hoe volg ik Hashtags op LinkedIn?
Het volgen van hashtags stelt u in staat te zien wat andere contentmakers posten, hoe gebruikers reageren en geeft ideeën voor toekomstige berichten. Ga naar de zoekbalk en typ de hashtag die u wilt volgen. Selecteer een optie uit het vervolgkeuzemenu. Dit brengt u naar de feed van de hashtag waar u alle content kunt zien die met deze hashtag is gepubliceerd. Klik op “Volgen” aan de bovenkant van de pagina.
LinkedIn’s hashtag-aanbevelingen en uw eigen analyses kunnen u helpen ervoor te zorgen dat uw berichten het juiste publiek bereiken.
Maak het meeste van uw LinkedIn content door hashtags slim en strategisch te gebruiken. En onthoud: hashtags zijn essentieel voor het succes van uw content op LinkedIn. Maak er goed gebruik van!