LinkedIn is meer dan alleen een sociaal netwerk voor professionals. Het is een krachtig hulpmiddel dat, mits goed gebruikt, u kan helpen om nieuwe leads te ontdekken en uw zakelijke netwerk uit te breiden. Ontdek negen weinig bekende strategieën die uw LinkedIn-prospectie naar een hoger niveau kunnen tillen.
1. Bekijk de “Mensen Bekeken Ook” zijbalk
Wenst u dat u uw beste klanten kon klonen? Met de zijbalk “Mensen Bekeken Ook” kunt u dit in feite doen. Bezoek het profiel van een van uw beste klanten of prospects en kijk dan naar rechts. De doos “Mensen Bekeken Ook” toont andere gebruikers die vergelijkbaar zijn met uw contactpersoon. U hebt zojuist op magische wijze één vooruitzicht omgezet in meerdere.
2. Benader prospects in nieuwe rollen
Een jobverandering is een van de meest effectieve trigger events in sales. Wanneer iemand een nieuwe functie aanneemt, staan ze meer open voor een nieuwe product- of dienstaankoop. Spring op het juiste moment in, en u zou uzelf een nieuwe klant kunnen bezorgen.
3. Onderzoek de netwerken van uw concurrenten
Het verkopen aan een klant van een concurrent is vaak gemakkelijker dan het vinden van een volledig nieuwe prospect die geen ervaring heeft met het type product dat u verkoopt. De netwerken van andere LinkedIn-leden zijn doorzoekbaar (mits ze ervoor kiezen deze niet te beschermen), en dat omvat ook die van rivaliserende verkopers.
4. Blader door vaardigheid-onderschrijvingen
Mensen trekken vaak anderen aan die op hen lijken. En soms geven die anderen complimenten. Net als de techniek “Mensen Bekeken Ook”, scroll naar beneden naar het “Vaardigheden” gedeelte van een geweldige klant of prospect, en kijk wie hen heeft onderschreven.
5. Profiteer van ‘LinkedIn Events’
Maak gebruik van de ‘Events’-functie van LinkedIn om online evenementen te vinden en bij te wonen die relevant zijn voor uw branche. Dit kan een geweldige kans zijn om nieuwe mensen te ontmoeten en relaties op te bouwen.
6. Bekijk wie heeft gereageerd op de berichten van uw prospects
Veel van de mensen die interactie hebben met uw prospects en klanten, zullen potentieel goede matches zijn voor uw product, en ze zijn duidelijk actief op LinkedIn.
7. Blader door gebruikers die interactie hebben gehad met uw berichten
Onder uw profiel dropdown menu, klik op “Berichten & Activiteit.” Hier vindt u een feed van alleen de artikelen en berichten die u hebt gedeeld, samen met iedereen die interactie heeft gehad met elk daarvan.
8. Gebruik boolean Google zoekopdrachten
Hoewel dit strikt genomen geen LinkedIn-tip is, zal het wel een lijst met LinkedIn-profielen opleveren.
9. Maak een zoekmelding
Houd de aanwervingen van een bedrijf goed in de gaten als u moeite heeft om de juiste persoon in een bedrijf te bereiken. Ga naar de bedrijfspagina van LinkedIn, klik op de knop “Jobs” en schakel de “Job Alert” in. Zo kunt u nieuwe aanwervingen of posities bijhouden.
Wanneer u nieuwe methodes implementeert en deze combineert met de basis van LinkedIn-prospectie, kan het uw zakelijke vooruitzichten aanzienlijk verbeteren. LinkedIn is een platform dat ontworpen is om professionals met elkaar te verbinden, dus waarom zou u het niet optimaal gebruiken?
10. Volg ‘Hashtags’
Volg relevante hashtags in uw branche om te zien wat er wordt besproken. Dit kan u helpen om trending topics te vinden en deel te nemen aan discussies die potentiële leads aantrekken.